Dreams are renewable. No matter what our age or condition, there are still untapped possibilities within us and new beauty waiting to be born.

-Dale Turner-

Thursday 27 June 2013

toilet lelaki ke perempuan???

Assalamualaikum...
haila,pagi-pagi tadi masuk toilet je nak marah.Nasib baik aku ni tak ada darah tinggi.Bau yang menyakitkan kepala.Ditambah pula air yang melimpah di sana-sini.Nak tahu apa yang berlaku?Tandas tersumbat.Kalau satu dua aku boleh consider lagi.Tapi bila semua tandas dan shower dalam toilet 1 tersumbat.Mahu hangin kepala aku.Nasib baik hari ni aku tak ada paper.

Entah aku tak boleh nak bezakan ni toilet lelaki ke perempuan.Agaknya kalau tolet lelaki boleh tahan juga la sistem kebersihan yang di amalkan.(ikut pemerhatian).Tak paham aku.Tak pernah-pernah jadi macam ni.Semua ni jadi sejak budak diploma masuk.Bukan niat aku nak salahkan 100% pada student diploma but in reality and the observation la.Entah apa yang diorang sumabat dalan toilet tu aku pun tak tahu.Ada tong sampah tak nak digunakan.Dekat je pon.Tak ada alternative lain dah ke nak buang sampah sampai dalam lubang toilet juga jadi pilihan.Bila diperhati apa yang ada dalam lubang toilet tu,macam-macam ada.nak tergelak pun ada juga.

Lelaki ke perempuan?Dalam toilet ada pencuci muka lagi.Ada jugak yang jumpa tuala wanita.Macam dah tak ada tempat lain agaknya nak buang.Dah la benda tu kotor.Selalu jumpa mesti dalam toilet nombor satu.Sampaikan aku seriau nak masuk toilet no1.Sebabnya kalau aku masuk mesti aku tak boleh tidur malam,rasa macam ada orang tengok aku.

Ni aku terlebih rajin.Kata kawan-kawan aku,bila budak peers dan budak novel mula bersuara....
guna ampaian sebaiknya kita kongsi la.

tunjuk la sikit kita ni
perempuan.
buang sampa di tong sampah.
bukan lubang tandas.


       




ini yang aku buat.Bagi motivasi sikit dekat semua.Tak apa kan,benda elok.

1 surat cinta dari reader:

Tepoh Dock said...

toilet mmg camtu la...toilet kn konsi pyh tol la dorg nk bersihkan balik...bersih tempt yg gunakan pn kira ok dh...

Post a Comment





Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...