Dreams are renewable. No matter what our age or condition, there are still untapped possibilities within us and new beauty waiting to be born.

-Dale Turner-

Sunday 2 June 2013

Cinta sampai syurga


"Novel baru ke?"Soal seorang sahabat dari pantai Timur.Teruja sungguh dia lihat cover photo pada Facebook aku.Haha...

Aku si photo editor.Itulah gelaran yang sepatutnya diberikan kepada aku.

Cinta sampai ke syurga.
Hmm,apa kaitannya?Banyak makna yang tersirat sebenarnya pada foto yang aku up di sini.Cinta sampai ke Syurga.Ia bukan hanya kata-kata yang manis meniti di bibir.Aku ingin memaknakan semuanya dalam kehidupanku.

Manusia dan Cinta memang tidak dapat dipisahkan.Sukar untuk dipercayai kini,cinta itu seolah-olah hanya mainan kata.Cinta itu dapat dirasa andai kita tahu menghargainya.

Cinta manusia sering dikaitkan dengan couple.Penting ke couple tu?Aku masih tertanya-tanya sehingga kini.Petingkah couple tu?Tiada siapa yang mampu memberi jawapan yang yakin kepada aku.
Sehingga aku takut untuk bercinta.Its the fact!Sekarang ramai yang bercouple,bercinta tapi bila kahwin dengan orang lain.Ada pula yang bercinta bercouple,Kahwin tapi kahwin hanya untuk seketika.Masya Allah,hilang sudah nikmat cinta itu.Ini hanya pendapat aku.Based on the view.Masyarakat sekarang bukan lagi macam dulu.

Jadi bagai mana cara yang terbaik untuk memaknakan cinta?Bercinta,bercouple,atau perkahwinan?Aku sendiri tidak pasti.Tapi,bagi aku,cara yang terbaik ialah perkahwinan.Perlukah bercouple?Bagi aku tak perlu rasanya.Eloklah bercinta selepas kahwin.Bukan secara serang hendap aje.Solat istikharah itu petunjuk jawapannya.In Syaa Allah,hingga ke Syurgalah cinta hendakNya.


"Jangan pernah berjanji andai ia bakal dimungkiri.
Jangan pernah mengharap kerana aku sendiri belum ketemu jawapan yang hakiki..."

"Cinta berlandaskan nafsu atau kerana Allah?Pilihlah.Ia hak kamu.

0 surat cinta dari reader:

Post a Comment





Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...