Dreams are renewable. No matter what our age or condition, there are still untapped possibilities within us and new beauty waiting to be born.

-Dale Turner-

Tuesday 4 June 2013

Kami juga

"Kita kan anak tiri!"

Itulah tanggapan yang seharusnya diberikan kepada kami disini.Terasa bagaikan tersisih dengan keadaan disini.Kami juga manusia.Ada maruah dan persaan.Sakit rasanya dalam hati ini bila kami dibezakan dengan pelajar diploma.Terlalu berbeza layanan yang diberikan oleh staff yang berkhidmat di sini.

Bila pelajar diploma cuti semester,pelajar ijazah yg duduk di kolejterpaksa tanggung sakit.Tiada makanan.Barangkali pelajar degree di sini hanya makan batu dan kayu.Tiada kafe yagng dibuka untuk memudahkan kami makan .Sudahnya ada antara kami yang terpaksa berjalan kaki sehingga 30 minit untuk dapatkan makanan.Sadisnya kehidupan kami di sini.

Terbaru,pelajar diploma sudah mendaftarkan diri.Tiba-tiba sahaja wifi yang selama ini tidak boleh digunakan kerana masalah yang timbul dulu kini mula aktif kembali.Tengok,sakitnya hati.Saat kami dibebankan dengan assignment yang banyak dan due date yang makin dekat.

Entah apalah yang kami lakukan salah di mata orang.Sedangkan kami hanya mengikut seperti yang diminta oleh KPT.Bukan kami yang minta dihantar di sini.Segalanya sudah ditetapkan.Jika tidak suka pelajar degree pun janganlah memusuhi kami sampai macam ni sekali.Kalau susah sangat pergi KPT and say jangan letak pelajar degree di sini.That's easy!

0 surat cinta dari reader:

Post a Comment





Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...