Dreams are renewable. No matter what our age or condition, there are still untapped possibilities within us and new beauty waiting to be born.

-Dale Turner-

Saturday 29 June 2013

rencah hidup aku

Assalamualaikum...

Hari ni aku nak luahkan perasaan.Dua hari aku tak bercakap.Even aku ni memang jenis yang tak banyak cakap,rasa sunyi dan terpinggir tetap ada.Entah hangin apa kawan aku sorang ni.Bangun tidur semalam langsung tak cakap dengan aku.Bila aku tanya pasal subjek entrepreneurship jawab nak tak je.Nama satu bilik,satu programme.Bila dah macam ni aku yang selalu terasa even aku tak tau salah aku ape.Sampai hari ni aku senyap sunyi je.Redha kan ajelah dengan perangai yang tak semenggah tu.
  

Mr M pernah cakap aku ni banyak sangat fikir pasal orang lain.Perasaan sendiri tak pernah nak kisah.Haiyooo...dekat Mr M ajelah aku luah perasaan lepas yang terutama Dia yang lebih tahu.Aku kadang-kadang rasa terpinggir pun ada.Kitorang 1 programme ambil subjek yang same.Tapi bila dia tanya pasal subjek yang tak ada kaitan dengan programme kitorang dekat budak Islamik Banking aku rasa memang aku ni tak wujud.Taulah aku ni jenis yang belajar tak berapa.Sikit-sikit tu aku tahulah even bukan overall.

Entah macam ni punya orang pun ada.Aku dah lah banyak masalah.Ingat dia je banyak masalah.Kalau nak cakap pasal duit,dia kira okey lagi ada abang yang boleh tolong support bila tak ada duit.Aku ni?Kena support family aku even abang and kakak aku dah kerja.Nasiblah aku ni baik hati masa awal2 sem dulu aku tolongg support kawan2 aku ni bila  dorang tak ambil duit lagi.Karang kalau aku minta cakap aku ni tipu pulak .Aku dah rekod semua belanja la.Lastly aku diam je.

Hari ni aku punya baik hati nak tolong belikan lunch.Bukan nak jawab.Geleng kepala tak tengok aku pun.Tak sopan betul.Entah dosa besar apa yang aku buat dekat dia aku pun tak tahu.Malas dah aku nak layan kerenah orang yang tak entah apa-apa tu.Tapi boleh ke aku?Kalau pembaca dengar kisah aku ni apa kata korang ya?


0 surat cinta dari reader:

Post a Comment





Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...