Dreams are renewable. No matter what our age or condition, there are still untapped possibilities within us and new beauty waiting to be born.

-Dale Turner-

Saturday 4 May 2013

Jodoh

Masa terus berlalu meninggalkan semalam yang terlalu banyak kenangan.Umur kian meningkat seiring dengan waktunya.Aku kini sudah 21 tahun.Melangkah ke alam dewasa memang cukup mencabar bagi aku.Lebih-lebih lagi bila soal jodoh dibangkitkan.
Jodoh dan pertemuan dua hati.


Ditambah pula dengan kawan-kawan yang sudah melangkah masuk ke fasa yang baru.Ada yang sudah melangsungkan perkahwinan,ada yang sudah bertunang dan ada juga yang sudah punya anak.Alhamdulillah,semoga mereka bahagia dengan kehidupan baru mereka.

Aku teringat kembali semasa di zaman persekolahan,ramai yang bertanya mengapa aku tidak ber'couple'.Jawapan yang aku berikan hanya senyuman.Mereka minta aku cari seorang.Katanya untuk menambah pengalaman.Soalnya,bolehkah cinta dijadikan pengalaman?Pandangan setiap orang berbeza.Jodoh,pertemuan semuanya sudah ditentukan DIA.

Orang kata,cinta bukan boleh datang bergolek di hadapan mata,tapi perlu berusaha.Berusaha bukan dengan sering berdamping dengan lelaki yang bukan mahram di mana sahaja.Tapi berusaha dengan memperbaiki diri.Inn Syaa ALLAH,andai dengan cara itu kita berusaha kita akan dipertemukan dengan si dia yang kita inginkan.

Alhamdulillah,aku kini dalam usaha memperbaiki diri.Usaha ini bukan niat kerana mahu mencari jodoh,tetapi seruan ALLAH telah tiba.Aku kini bertukar imej darii seorang gadis yang hanya memakai tudung ketika mahu berjalan jauh kini memakai tudung ketika di rumah juga.Alhamdulillah,berkat kesabaran.


0 surat cinta dari reader:

Post a Comment





Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...