Dreams are renewable. No matter what our age or condition, there are still untapped possibilities within us and new beauty waiting to be born.

-Dale Turner-

Thursday 9 May 2013

Kenangan terindah

Hari ini,10 Mei 2013.Genap 3 tahun aku tinggalkan KMJ.Di situ,semua kenangan pahit dan manis aku lalui.Aku mula kenali dunia luar,siapa kawan dan siapa lawan.Masa mula-mula aku jejakkan kaki di KMJ aku masuk ke kelas A1t9.Aku kenal Mira,Amin,Amalina.Just itu je yang aku ingat.Then aku masuk ke kelas ait2 selepas semua kelas dirombak semula.Dengan nisbah 1:4 maybe,lelaki hanya sedikit berbanding bilangan wanita.Aku mula kenali Amin,Alan,Afiq,Hassan,Izat,ainun,faikah,umu,ana,atyn,Tasha,bella,mira,Huan,eppy,alis,yan,nazira,hafiziatun,wahida kawan sekolah aku from form1 to form 5 and also,aliyaa yang aku kenal dari part 2.
kami dalam kenangan.a1t2 sebahagian shj.
Sebulan kami sekelas,kemuadian Amin quit untuk ke Australia menyambung program matrikulasi juga.Kami semua mula rapat even baru sebulan kami kenal antara satu sama lain.Kalau nak dibandingkan dengan kelas lain,aku rasa kelas yang paling sporting and rapat is kelas a1t2 . Kami banyak habiskan masa bersama saat2 akhir Amin disini.Berjogging,take a picture then buat video.Semua ni idea nakal Hassan,wahida,ainun. Yang tak tahan masa last day Amin.Kami duduk di masjid n tengok video yang dibuat Hassan,wahida n Ainun.Hassan menangis.Yelah,tinggal dia sesorang.Risau tak ada siapa nak ajak dia keluar and lepak sesama.Wahida juga mengalirkan air mata masa bagi ucapan last.Hari perpisahan kami.Yelah,abang Long nak pergi jauh kan?



Masa berlalu dengan pantas,rupanya dah 3 tahaun kami tinggalkan KmJ.Namun kenangan bersama lecturer,kawan2 still segar dalam ingatan.Nak tau,di sinilah aku jumpa nilai persahabatan yang baik.Masing-masing sudah punya komitmen yang tersendiri  dengan perjuangan masing2.




To all my friends,

persahabatan ini
bagaikan sekuntum bunga
yang apabila disiram dan dibajai dengan
nilai kasih sayang
ia akan kembang mewangi
dan tidak akan rebah
menyembah bumi.






0 surat cinta dari reader:

Post a Comment





Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...