Dreams are renewable. No matter what our age or condition, there are still untapped possibilities within us and new beauty waiting to be born.

-Dale Turner-

Sunday 24 March 2013

Ujian & takdir

Assalamualaikum
Hai,beberapa hari cuti aku sibuk berchatting di laman alamak &chat hour.Semuanya bercerita tentang jodoh.Forst time aku masuk dlm chat hour,topik aku mnjadi perhatian.Perlu ke ber'couple tu?'.
Ada orang yang sukakan topik aku dan menarik minat untuk berbual dan menyukai peribadi aku.
Prinsip yang aku pegang seiring dengan apa yang dituntut oleh islam.Tiada couple dalam islam.Cukuplah dengan aku terima nikahnya.

Benar kata mereka.Cinta itu perlu usaha untuk memilikinya.Tapi bukan usaha dengan memikat si dia.Cukuplah dengan beusaha memperbaiki diri.,Betulkan apa yang perlu.Tunaikan apa yang wajib ditunaikan.Cukupkan apa yang kurang pada diri.

Hidup mati jodoh dan pertemuan itu hanyalah milik Allah.Benar kita manusia yang merancang tetapi Tuhan yang menentukan segalanya.Jangan pula disalahkan takdir dengan apa yang terjadi pada kita.Setiap yang terjadi adalah ujian daripada Allah untuk melihat sejauh mana hambaNYa mampu bersabar dengan dugaan yang diberikan.

Alhamdulillah...setakat ini aku mampu menjalani ujian dengan sebaiknya.



0 surat cinta dari reader:

Post a Comment





Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...