Dreams are renewable. No matter what our age or condition, there are still untapped possibilities within us and new beauty waiting to be born.

-Dale Turner-

Wednesday 23 October 2013

mereka keluarga baruku

Assalamualaikum w.bt
Alahai dah pertengahan sem rupanya.Cepatnya masa berlalu.Baru rasa bahagia bersama roomate baru.Si Qhistina,Siti Zaleha dan Adda.Mereka adik-adikku even we are from the same age.A got a new title.Kak Long.How sweet they are. ^^

"Kak Long tolong ironkan baju."
"Kak Long,tolong ambilkan sos."
"Kak Long tolong buatkan air.hauslah."

Aku hanya mampu tersenyum dengan telatah mereka.Kadang2 dalam tengah marah pun boleh ketawa lihat perangai mereka.Gaduh2 sayang.Since mereka tau aku menulis,cepat je  Qhis dan siti warning pada aku."Miera,kau jangan buat cerita macam tu.Aku tahu kau buat,siap kau!"Dalam gurauan.Semuanya terjadi sejak mereka tonton cerita Cinta Jannah.Aku pun tak tahu mengapa.

"Hei,minta maaf dekat kak Long sekarang!"Kata Adda.Juga dalam gurauan.Dunia baru.Aku langsung tak pernah kecil hati.Even kasar macam mana pun mereka.

Malam ni mereka ada test.dalam tengah serabut,aku sengaja usik mereka.
"apa lagi aku nak bawa ye?"
"bawa apa.test je."
"Hish"
"Slip test tak nak bawa ke?"kataku.Siti kata,"slip test,ada pulak."
"habis tu.sibuk tanya.kad matrik,slip test."
"Dah la mira.malas aku layan kau."
aku tersenyum."bye2 adik-adikku."


Buat mereka,all the best aku ucapkan.

Miera,





0 surat cinta dari reader:

Post a Comment





Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...