Dreams are renewable. No matter what our age or condition, there are still untapped possibilities within us and new beauty waiting to be born.

-Dale Turner-

Saturday 5 October 2013

How annoying

Assalamualaikum w.b.t

Semalam ke Mesra Mall Terengganu kerana ada program bersama peers under persatuan Peers UiTM Terengganu.Peserta yang terlibat dalam program ni ialah Peers Degree yang mostly merupakan part 5 kerana ketiadaan junior & pelapis baru.



Aktiviti yang dilakukan ialah bowling.Most of us tak pernah main bowling.Aku pula antara manusia yang tak pernah sentuh bola bowling lalu penyumbang kepada kekalahan team kami yang disertai Adda,Qhis & Siti.Bila dah kalah tak tahu nak buat apa.Lastly kami ke karaokae.6 orang share duit sewa bilik karaoke.Kami enjoy nyanyikan lagu-lagu lama dan baru dari Backstreet Boys,Beast,Ainan Tasnim,Najwa Latif, dan banyak lagi.Kalau nak diikutkan  rasanya bilik kami yang paling hot sebab paling kuat n rancak.


But how annoying bila service di sini kurang memuaskan.Tak faham aku bila sesetengah peniaga kalau tak ikhlas nak layang customer tak payah buat bisnes.Lepas main bowling aku pergi ke tempat jual makanan dalam bowling center tu.Niat nak tambah order di layan macam tak nak.Boleh pula marah aku dan Adda.

 Kronologi:
Adda:Akak nak beli wafer peanut+coklat.
Penjual:Diam(tulis then buat wafer)
Aku:Akak nak tambah order,butter +peanut.
Penjual:(Diam.)
Wafer customer lain dah siap then serah pada dia.
Aku:(cakap lagi sebab tadi takut tak dengar)Akak nak tambah lagi.Wafer peanut+butter.
penjual:Tadi?(nada marah).Peanut 1,coklat 1.
Adda:bukan.Tadi saya order peanut campur coklat.Kawan saya ni order peanut campur butter.
Penjual:(buat muka)

How Annoying!Aku menyampah kalau ada orang macam ni.Masa tu aku rasa nak je cancel order semua.Baru padan muka dia.Tak boleh ke layang customer tu elok sikit.Kalu berniaga tak ikhlas baik tak payah.Buat sakit hati diri sendiri ,buat sakit hati orang lain.



1 surat cinta dari reader:

kubigomofm said...

terimakasih krn meletakkan widget gomo fm dan blog anda dah pun tersenarai kat sini http://www.geng.gomofm.org/

Post a Comment





Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...